Sunday, August 17, 2008

Nursery bunga















Datanglah ke Nursery Limpahan Kasih, terdapat pelbagai koleksi bunga-bungaan dan pokok-pokok yang boleh dibeli dengan harga yang berpatutan. Belian anda alah untuk menjana kewangan bagi menampung keperluan warga RALK.Sambil membeli kita beramal.

Orkid ini dijual dari RM 15 hingga 28, dan orkid butterfly pula harganya rm35



Kini RALK mengeluarkan sendiri tanah hitam yang dibungkus setelah belajar dari pembekal tanah hitam di sungai buloh. Harga runcit RM 2, tapi kalau anda beli 3 bungkus atau lebih harganya cuma RM1.50 sahaja.


Di waktu cuti anak-anak dan ibu tunggal yang tinggal di RALK akan turut menolong umi menjaga pokok-pokok agar sentiasa subur . Mudah-mudahan mereka dapat juga menimba ilmu tentang penjagaan pokok dan boleh buka nursery sendiri bila besar nanti.

di belakang asrama terdapat tempat untuk merawat pokok-pokok yang kurang subur dan bermasalah. Turut kelihatan pokok anggur yang menjalar di pagola yang ditanam sebagai percubaan.

Anak-anak RALK sedang melayan pelanggan dari Shah Alam yang ingin membeli bunga.


Pokok keladi merah ni harganya cuma RM 8.
Pasu-pasu pun ade. Selain tu, rumput karpet, rumput mutiara, dan juga turut dijual.

Projek ekonomi ini diusahakan untuk menambahkan sumber pendapatan RALK, di samping nak beri sedikit ilmu dan pengalaman kepada anak-anak di sini agar mereka tahu bagaimana nak berniaga. Selain tu jadi aktiviti tambahan pada yang berminat menanam pokok-poko, membaja, mengalih bunga dari polybag ke pasu. Alhamdulillah hasilnya boleh juga menokok tambah keperluan RALK. RALK sedang berurusan dengan jabatan pertanian dan mereka telahpun melawat dan akan bantu dari sudut teknikal, sumbangan anak benih dan baja.
RALK sedang berusaha untuk menjadikan nursery ini satu projek yang benar-benar berjaya hingga boleh membantu RALK berdikari dan mampu berkongsi rezeki ini dengan golongan yang memerlukan.

2 comments:

Unknown said...

Salam..ade buat penghantaran pos x?

Unknown said...

Pokok durian ada tak?